Zadania zlecone

Podstawa prawna:

Art. 8 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
Ustawy mogą nakładać na gminę obowiązek wykonywania zadań zleconych z zakresu administracji rządowej, a także z zakresu organizacji przygotowań i przeprowadzenia wyborów powszechnych oraz referendów.

Zadania z zakresu administracji rządowej gmina może wykonywać również na podstawie porozumienia z organami tej administracji.

Do zadań zleconych gminom ustawowo należą między innymi niektóre zadania w zakresie :
  1. zwalczania chorób zakaźnych, zaraźliwych chorób zwierzęcych, ochrony roślin uprawnych przed chorobami , szkodnikami i chwastami, nasiennictwa oraz ochrony gruntów rolnych i leśnych,
  2. ochrony dóbr kultury oraz opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi,
  3. spraw rodzinnych i opiekuńczych oraz emerytalno – ubezpieczeniowych,
  4. prawa i postępowania cywilnego, prawa i postępowania karnego oraz aktów stanu cywilnego,
  5. ochrony granic państwa i obronności kraju,
  6. ewidencji ludności i dowodów osobistych,
  7. prawa wodnego oraz ochrony i kształtowania środowiska,
  8. zapobiegania narkomanii,
  9. działalności gospodarczej,
  10. wyboru ławników,
  11. wyborów powszechnych do Sejmu i Senatu RP wyboru Prezydenta RP, wyborów do rad gmin, powiatów i sejmików województw, Parlamentu Europejskiego.

Wytworzył: Sekretarz Gminy (2 maja 2008)
Opublikował: Wojciech Przybysz (2 maja 2008, 10:17:34)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 3006

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij